7e waarmaakdag in Leiden

VOOR: IDEE-REALISEERDERS, (STARTEND) ONDERNEMERS, AANJAGERS VAN PROJECTEN, KUNSTENAARS OF CULTURAL CREATIVES.

De 7e Leidse Waarmaakdag vindt plaats op zaterdag 14 februari 2015, van 10:00 tot 16:30u. in Het Gebouw in Leiden Noord. Tijdens een Waarmaakdag worden mensen met dromen geholpen door professionals om hun plan of idee te realiseren.

Stel je voor dat je je eigen bedrijf wilt starten en je zou een soort waarmaakzakmes krijgen. Je klapt het uit en je hebt: een weblog, een huisstijl, een pitch, een netwerkupgrade, een filmpje voor je weblog, een mooie foto, een goede tekst, social media skills en bakken met tips en ideeën. Op de Waarmaakdag vindt je alles wat je nodig hebt om goed vindbaar en zichtbaar te zijn, zodat je uitgerust als een professional je idee kunt waarmaken. Een Waarmaakdag helpt (startende) ondernemers een flink eind op weg.

Professionals helpen beginnende ondernemers

Tijdens Waarmaakdagen zetten zogenoemde waarmakers hun tijd en expertise in om (startende) ondernemers verder te helpen. Tijdens de 7e waarmaakdag in Leiden is er bijvoorbeeld iemand die deelnemers helpt met het schrijven van een elevatorpitch of die vragen beantwoordt over administratie en belastingen. Er is iemand die profielfoto’s maakt of kennis deelt over websites, webshops, digitale nieuwsbrieven en facebook. Ook is er een waarmaker die kan helpen bij het opschalen van projecten naar een hoger niveau. Deze professional weet alles van projectplannen en welk EU-fonds je daaraan kunt koppelen.

Kosten

Deelnemers betalen € 20,- incl. btw. (Meer mag ook als ze dat willen.) De opbrengst is bedoeld voor door de organisatie gemaakte onkosten, lunch, koffie en thee. Wat er overblijft gaat naar de stichting zodat er nog meer van dit soort events georganiseerd kunnen worden.

Inschrijven: Reserveren gaat per deelnemer via de website http://www.gangmakerij.nl/waarmaakdag/

De Waarmaakdag in feiten

De eerste Waarmaakdag was op 24 januari 2011 in Nijmegen. De tweede vond plaats in Leiden op 26 april 2012. Inmiddels zijn er zo’n 40 Waarmaakdagen geweest van Groningen tot Eindhoven. In sommige steden is het één keer georganiseerd, elders vaker. Nijmegen en Leiden spannen de kroon: in Nijmegen zijn inmiddels 11 Waarmaakdagen georganiseerd. Leiden maakt zich nu al weer op voor de 7e Waarmaakdag. Met een gemiddelde van 25 deelnemers per Waarmaakdag, zijn er inmiddels meer dan 1000 deelnemers verder geholpen met hun onderneming, droom of plannen.

——————————————————————————————————-

Noot voor de redactie:

7e Waarmaakdag in Leiden

Datum: Zaterdag, 14 Februari 2015
Tijdstip: 10.00-uiterlijk tot 16.30 uur
Locatie: Het Gebouw
Adres: Arubapad 2, 2315 VA Leiden

Contactpersoon:

Chiara van den Berg
programma@gangmakerij.nl

Tel. 06 26 71 85 72

De Waarmaakdagen in Leiden worden georganiseerd door de Stichting Gangmakerij. Met dank aan Libertas Leiden, voor sponsoring van de ruimte!

Over de Stichting Gangmakerij

De Gangmakerij wil de wereld een klein beetje mooier en beter maken. Omdat de wereld best groot is, zijn we begonnen in Leiden. De Gangmakerij is in maart 2012 ontstaan vanuit een groep mensen die behoefte hebben aan meer verbinding en beweging. Naast het creëren van nieuwe ruimtes in panden waar deze onderbenut worden, is de Gangmakerij ook een meltingpot van aanjagers en verbinders. Mensen die puur op eigen kracht en initiatief, mooie projecten en activiteiten organiseren, zoals de waarmaakdagen, co-werk-ochtenden en de Geluksroute. Lees meer op www.gangmakerij.nl

Meer informatie over de Waarmaakdagen op waarmaakdag.nl

Wij zijn waargemaakt! Kom jij ook?

Wij zijn waargemaakt! Kom jij ook? (foto’s door EELK)

Bedankt voor het plaatsen van het persbericht. Pers is van harte welkom verslag te doen van de Waarmaakdag