Persbericht: Acht uur overwerken voor het goede doel komt naar Leiden

8UO071

Op vrijdag 22 maart organiseert 8UO 071 voor de eerste keer ‘8 uur overwerken voor het goede doel’ in RAP Architectuurcentrum, Nieuwstraat 33 in Leiden. In acht uur tijd werken vijf teams, bestaande uit vijf creatieve ondernemers en een coach, aan verschillende opdrachten voor vijf goede doelen. De creatieve teams bedenken onder andere huisstijlen, communicatieplannen, websites, reclamecampagnes en andere direct toepasbare producten of concepten. De goede doelen waarvoor de organisatie zich in Leiden inzet zijn: Mama’s Kitchen, LCKV Jeugdvakanties, iDoe, Energiek Leiden en een vijfde nog nader te bepalen cultureel doel.

Internationaal initiatief

Wereldwijd organiseren diverse creatieven op 22 maart in 21 steden een 8 uur overwerken-avond. Dit jaar doet Leiden voor het eerst mee. De goede doelen in Leiden zijn geselecteerd op basis van motivatie en opdracht en in te delen in verschillende categorieën, waaronder maatschappelijk ondernemen, integratie, cultuur, duurzaamheid en jongerenwerk.

Goede doelen

• Mama’s Kitchen organiseert kookcursussen voor niet-Nederlandse vrouwen. Ze leren zo elkaars cultuur en achtergrond kennen. Door het behalen van diploma’s en het uitbreiden van hun netwerk kunnen zij uiteindelijk een cateringbedrijf opzetten.

Opdracht: maak Mama’s Kitchen zichtbaar, ontwerp een visuele identiteit.

• LCKV Jeugdvakanties organiseert kinder- en jongerenkampen in binnen- en

buitenland. Vrijwilligers organiseren de kampen die plaatsvinden in de vrije natuur.

Opdracht: bedenk/maak een informatiefilm.

• iDOE is het contactpunt vrijwillige inzet voor alle Leidse maatschappelijke organisaties en vrijwilligers van Leiden. Ze bemiddelen, trainen, geven advies, bieden trajectbegeleiding op het gebied van maatschappelijk betrokken ondernemen en organiseren maatschappelijke stages.Opdracht: verzin een campagne ter promotie van de nieuwe website.

• Energiek Leiden is een burgerinitiatief om Leiden en omgeving zo snel mogelijk energieneutraal te

maken.

Opdracht: ontwerp een leuke, pakkende en informatieve website.

• Cultureel doel

De gesprekken met een aantal goede doelen op dit terrein en over de opdrachtinvulling zijn nog in volle gang. Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk.

Programma

• Om 18.00 uur vindt de officiële opening plaats. De goede doelen presenteren zich.
  • Om de creatieve geest scherp te houden zijn er om de twee uur pauzes met actieve en muzikale intermezzo’s.
  • Om 02.00 uur is de werkavond afgelopen en presenteren de diverse teams de resultaten.

-Einde bericht-

Noot voor de redactie:

Om 18.00 uur vindt de officiële opening plaats. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Laura van Swigchum (06) 150 54420 of e-mail laura@tegendraadz.nl

Facebookpagina: https://www.facebook.com/8uurOverwerkenLeiden, de landelijke website www.8uuroverwerken.nl

Twitter @8UO071 en #8i2013

De organisatie van 8UO 071 bestaat uit Iwan Schuttinga (Pjotrdesign), Chiara van den Berg ( De Gangmakerij), Leung Wong (Welcome to the Moon), Daphne Ouwerkerk (Die Ontwerpt) en Laura van Swigchum (Tegendraadz).

Download hier de PDF met het officiële persbericht:   pb 8UO 071