Wereldbevolkingsdag: Buy One Extra gaat de strijd aan met oneerlijke verdeling

HILVERSUM, 05/07/2013

Er is een overvloed aan eten, drinken en goederen zoals bijvoorbeeld kleding. Toch zijn er mensen die zich deze levensbehoeften moeten ontzeggen.
Er is meer dan genoeg maar de verdeling is zo oneerlijk. Vanuit die gedachte heeft Daniel Wichers Buy One Extra bedacht en opgezet met behulp van vrijwilligers.

Buy One Extra organiseert campagnes om consumenten de gelegenheid te geven extra producten te kopen en deze te schenken aan organisaties. Middels de website buyoneextra.nl ondersteunt Buy One Extra ook ondernemers en/of particulieren bij het opzetten van een campagne.
Buy One Extra stelt daarvoor haar materiaal online beschikbaar en dient als tussenpersoon om geschikte partijen bij elkaar te brengen. Bijvoorbeeld een supermarkt met een voedselbank of een
dierenwinkel met een asiel.

De lancering van de website op 11 juli 2013 valt op Wereldbevolkingsdag, een dag waarvan de
thematiek overeenkomt met die van Buy One Extra.

Buy One Extra is een openbaar project. Samen ontwikkelen we het benodigde materiaal en samen maken we daar gebruik van.